Els 10 errors típics a evitar per aprendre a patinar

Després de més de 15 anys ensenyant a patinar, hem volgut recopilar els 10 errors més típics a evitar per aprendre a patinar. Segur que al llegir-los, veuràs que has comès més d’un. El millor és que sempre hi ha temps per a rectificar-los i t’expliquem com fer-ho:

1. Aprendre a patinar sol:

No llegim les instruccions d’un nou electrodomèstic, fem nyaps a casa sense consultar amb un expert i, per descomptat, aprenem a patinar sense l’ajuda de ningú … No és que sigui impossible aprendre a patinar sol, però fer-ho bé i sense risc és molt més difícil.

2. Que un amic t’ensenyi a patinar:

Qui més qui menys té un amic que diu que és un expert sobre els patins. No obstant això, no és el mateix saber patinar que saber ensenyar a patinar. Vaja, t’imagines a tu mateix estant en una aula intentant ensenyar castellà a un grup d’estrangers? Oi que no sabries per on començar per molt bé que el parlis? Doncs amb el patinatge passa el mateix.

3. Utilitzar material no adequat:

Aquest és un punt molt important i un error molt freqüent. Ja sigui per usar un material molt bàsic com usar un de molt alta gamma, podem tenir moltes dificultats per aprendre a patinar. Així doncs, cal fugir de patins de primer preu com els que venen en grans superfícies i, d’altra banda, cal evitar escollir patins molt especialitzats, ja que requereixen d’una tècnica que no tenim. A la botiga Inercia (www.inercia.com) et sabran aconsellar molt bé sobre aquest punt.

4. Pensar que no tens edat per aprendre a patinar:

Aquesta és una altra creença molt estesa, sobretot al nostre país. A l’Escola Oficial de Patinatge Inline hem ensenyat a patinar a persones de 3 a 73 anys. Evidentment una persona gran pot tenir més dificultats que una més jove, però tothom pot, finalment, aprendre a patinar.

5. No contractar els serveis d’un monitor de patinatge titulat:

Encara que sembli redundant, és molt important comptar amb l’experiència i coneixements d’un professor de patinatge titulat. Aprendràs més ràpidament, millor i amb seguretat.

6. No usar proteccions:

Quan un aprèn a patinar, té moltes possibilitats de caure. Per tant, les proteccions són imprescindibles! No només per evitar lesions, sinó per perdre la por a realitzar exercicis nous. Per tant, fes servir genolleres, colzeres, canelleres i casc!

7. Treure’s el tac de fre dels patins:

Aquest punt és un efecte secundari d’aprendre a patinar amb un amic. Si bé és cert que hi ha molta gent que no usa el tac de fre, és igual de cert que el tac de fre és la manera més senzilla i segura d’aprendre a frenar amb els patins. I per molt que t’ho diguin, el tac de fre no és només per a principiants ja que hi ha molts patinadors d’alt nivell que l’usen.

8. Tenir pressa per aprendre a patinar:

Sense pressa però sense pausa, aquesta és la filosofia. No et preocupis si hi ha altres persones que se’n surten abans que tu. L’important és anar pas a pas per acabar patinant bé i de manera segura.

9. No tinc la forma física adequada:

Tot i que el patinatge és una activitat física, no es requereix d’una gran forma física per practicar-lo, a menys que vulguis fer maratons o competir en alguna modalitat. I el millor de tot és que aniràs millorant la teva condició física sense adonar-te’n a mesura que vagis aprenent a patinar.

10. Pensar que tu no estàs fet per patinar:

No diguis bajanades! Tothom, repetim, tothom pot aprendre a patinar. És qüestió de no cometre tots aquests errors descrits anteriorment.
Així que ja ho saps. Segueix els nostres consells per aprendre a patinar i no dubtis en contactar amb nosaltres per a qualsevol tipus de consulta o dubte que tinguis.