8 consells per aprendre a patinar correctament

Patinar és una de les activitats més saludables i divertides que existeixen. No només és beneficiós des del punt de vista físic, sinó que també millora la teva coordinació i, en ser un esport molt social, fomenta les relacions humanes. Però com qualsevol altra cosa en la vida, sempre hi ha una manera òptima de fer les coses. Aquí et donem 8 consells per ajudar-te a ser més feliç sobre rodes.
1. Utilitza uns patins de qualitat
Òbviament una persona que comença a patinar i que no sap si li agradarà, no es gastarà molts diners en la seva primera compra. Però començar amb uns patins de gamma baixa limita molt l’aprenentatge i espatlla molt l’experiència en ser incòmodes o no rodar de manera fluïda. Per això, a l’Escola Oficial de Patinatge hem apostat sempre pels patins de gamma alta per deixar de manera gratuïta als nostres alumnes per a que així puguin gaudir de l’experiència al màxim.
2. Utilitza sempre proteccions, especialment el casc
Tant per a un principiant com per a un patinador avançat, l’ús de proteccions és molt important. Però si hem de destacar-ne una en especial és el casc. Qualsevol os del cos es pot curar amb més o menys dificultat, però el cap, ja és una altra història. Per aquesta raó, a l’Escola Oficial de patinatge tots els nostres professors fan servir casc per donar exemple als nostres alumnes, especialment els nens, i així, estendre’n el seu ús.
3. Contracta els serveis d’un professor de patinatge professional
“La pela és la pela” està clar i més en aquests temps de crisi, de manera que és comprensible que algunes persones considerin millor buscar alternatives autodidactes o barates per aprendre a patinar. Ara bé, el control, seguiment i assessorament d’un professional no té preu. En nombroses ocasions hem vist gent aprendre pel seu compte, que va acumulant vicis tècnics i posturals que, a part de limitar-hi l’evolució, poden comportar lesions a llarg termini.
D’altra banda, i per desgràcia, hi ha molt intrusisme de gent que si bé patina amb més o menys desimboltura, no té ni la formació ni els coneixements per ensenyar a patinar amb garanties. Així que confia sempre en un professional, no te’n penediràs!
4. Busca una superficie llisa
Quan es comença a patinar qualsevol imperfecció del terreny pot molestar o fins a produir una caiguda. Per això a l’Escola Oficial impartim les nostres classes en pistes poliesportives a on els nostres alumnes puguin rodar suaument sense preocupar-se de trobar asfalt en mal estat, pedretes o qualsevol altre obstacle. Òbviament, un cop es va millorant el nivell i ja que l’objectiu és sortir a patinar al carrer, anem portant als nostres alumnes a fora enfocant cada sessió amb l’objectiu d’afrontar situacions reals que es trobaran en sortir a patinar per seu compte. És a dir, de la mateixa manera que un pilot d’avions aprèn primer en un simulador abans d’agafar un avió real o un esquiador primer comença en una pista gairebé sense inclinació abans de llançar-se pel vessant d’una muntanya, un patinador ha de començar a un espai llis per aprendre correctament. Però un espai llis no només és bo per al principiant, sinó també per al patinador avançat quan ha d’aprendre tècniques noves que requereixen de tota la concentració possible.
5. Tingues paciència
Sí, el secret de gairebé qualsevol cosa a la vida. Patinar és diversió, però també és constància i, per sort o per desgràcia, no tots som iguals. Així que tingues paciència, persevera i al final recolliràs els fruits. Us assegurem que en els 20 anys que portem amb l’escola oficial, mai ens hem trobat amb algú que no fos capaç d’aprendre a patinar.
6. Fes un bon escalfament així com estiraments abans i després de patinar
Moltes vegades s’associa el fet d’escalfar i fer estiraments a pràctiques esportives intenses. Però això no és necessàriament així. Quan s’aprèn a patinar el nostre cos està en un estat de tensió constant ja que es troba en una situació a la qual no està acostumat. A més, se solen fer servir músculs que no s’usen normalment amb altres activitats com córrer o caminar. Així que demana al teu professor una taula d’escalfament i estiraments i posa-t’hi, no te n’apenediràs!
7. L’edat és un estat mental
A l’Escola oficial hem ensenyat a patinar a alumnes des de 3 anys fins a més de 70 anys. Òbviament, a més edat, més alerta s’ha d’estar amb les possibles caigudes. Com dèiem abans, és altament recomanable l’ús de proteccions així com realitzar estiraments de manera periòdica. Però gairebé igual d’important és oblidar-se d’estereotips sobre l’edat a la que es pot o no patinar. Així que, vine i comença!
8. Tot surt millor si ho fas tranquil
Una altra de les raons de buscar pistes poliesportives és la de donar als nostres alumnes un entorn controlat i privat, allunyat de molèsties que es podrien trobar si ho fessin en una plaça o carrer qualsevol. I és que quan es comença a patinar, sobre tot si s’és adult, la vergonya a fer el ridícul pot fer que molta gent pengi els patins. D’altra banda, haurem de compartir l’espai amb altres usuaris com nens en patinet, gossos, gent jugant a pilota, etc i això farà que no poguem concentrar-nos en aprendre a patinar.
Conclusions
Tots aquests 8 consells són, al nostre entendre, la base per aprendre a patinar en condicions. Per desgràcia no tothom pot aplicar els 8 consells a dalt citats per no disposar a la seva localitat de professors professionals o espais adequats. No obstant això us convidem a que invertiu en vosaltres mateixos, ja que així sempre sortireu guanyant.